افت تحصیلی

دهنگ

 

آن چه که به عنوان معضلات آموزشی همیشه و درهمه جا مورد توجه و بررسی مسولان و مربیان آموزشی و پرورشی قرار می گیرد،امروزه بذل توجه بیشتر و بررسی عمیق تری را ایجاب می کند.در دنیای امروز حجم یافته ها و پیشرفتها آنقدر زیاد است که به قول یکی از متفکران آنچه در یک روز در نیمه دوم قرن بیستم اتفاق می افتد ، گاهی معادل با یکصد سال اکتشاف قرون گذشته به حساب می آید.امروزه گروه عظیمی از هم میهنان ما نیاز به تحصیل و در نتیجه پیشرفت را یکی از نیازهای اساسی خود می دانند، امروزه توده ی عظیمی از انسانها بایستی از حداقل دانش روز برخوردار باشند و این حداقل را نمی توان دست کم گرفت،چه این حداقل از مجموع چندین برابر حداکثر چند قرن گذشته بسیار بزرگتر و بیشتر و دارای کیفیتی کاملا متفاوت است.ما امروزه به نقش آموزش و تحصیلات آکادمیک در دگرگونی جامعه و حتی در دگرگونی رفتار افراد جامعه و به طور کلی از نقش آن در رشد فرهنگی و به عبارت دیگر در تحول شیوه ی عمومی زندگی مردم آگاهیم .با وجود همه اینها دلایل و علل افت تحصیلی دانش آموزانمان ،کاهش چشمگیر قبول شدگانمان در کنکور سراسری در سال های اخیر را در کدامین عوامل می توان جستجو کرد؟آیا این عوامل را فقط در عدم انگیزه کافی دانش آموزان و کمرنگ شدن میل آنها به مدرسه می توان خلاصه کرد و اگر چنین است چرا؟یا عوامل دیگری هم در عدم راه یابی دانش آموزانمان به تحصیلات نوین آکادمیک دخیل است؟  

در نظرسنجی ما شرکت نمایید.



نظرات شما عزیزان:

احمد
ساعت20:04---25 شهريور 1391
جواد جون حرفت درست،متأسفانه معلمان و مدیران ضعف خودشونو با نمره دادن میپوشونند.تف به این بی مسئولتی تف!

جواد
ساعت12:11---25 شهريور 1391
مشکل از مدیریت مدارس است، تو این دوره که معلما هیچ احساس مسئولیتی نمیکنن، البته نه همه معلما،بلکه اکثرشون، مدیر باید محکم باشه و پیگیری کنه و سطح کیفی تدریس رو زیر نظر داشته باشه و ساعات حضور و غیاب رو ثبت و به خاطر رودربایستی با اونا از غیبتاشون چشم پوشی نکنه. آقا و خانم مدیر نمیتونید مدیریت کنید برید کنار، وگرنه این غیبتهای معلماتون گردن شما رو میگیره.الآنه خیلی آسون کلاس رو تعطیل و معلما جیم میشن. معلما ومدیران محترم، برای دقیقه به دقیقه ساعات کاریتون حقوق میگیرید، سعی کنید نون حلال سر سفرتون ببرید، نون حلال.

احمد
ساعت1:42---23 شهريور 1391
سلام

با یکی از دوستام تو زنگارد صحبت کردم،گفت تو قبولیای امسالشون 3رشته عالی داشتن،1نفر پزشکی ،1نفر مهندس مکانیک و 1 نفر دیگه مهندسی شیمی حالا باقی رشته بماند،ماشاالله به زنگارد و مردم خاکی و دوست داشتنیشون که مایه افتخارن


م.م
ساعت22:58---22 شهريور 1391
سطح فرهنگی دهنگ تغییر کرده، چرا ما خودمون رو گول میزنیم، بسه دیگه، دست از این همه ادعا ورداریم، تو این چند سال رشد قبولی دانشگاهی مون چقد بوده؟ الفاظ مورد استفاده تو زمین فوتبالمون چی شده؟ مشکلات اخلاقی دختران و پسران مدارسمون چقد افزایش پیدا کرده؟ ما شدیم شبیه ایلود و دهتل و امسال اینا شایدم عقبتر. الآن جای ما رو زنگارد گرفته. هم از نظر علمی و هم اقتصادی.به نظرتون چرا زنگارد پیشرفت کرده و ما نه اینکه درجا زدیم بلکه برگشتیم به عقب. چرا؟ چرا؟

احمد
ساعت1:18---20 شهريور 1391
دانشجو در ملل مختلف





ژاپن:بشدت مطالعه مي کند و براي تفريح ربات مي سازد!



مصر: درس مي خواند و هر از گاهي بر عليه حسني مبارک، در و پنجره دانشگاهش را مي شکند!



هند: او پس از چند سال درس خواندن عاشق دختر خوشگلي مي شود و همزمان برادر دوقولويش که سالها گم شده بود را پيدا مي کند. سپس ماجراهاي عاشقانه و اکشني پيش مي آيد و سرانجام آندو با هم عروسي مي کنند و همه چيز به خوبي و خوشي تمام مي شود!



عراق: مدام به تير ها و خمپاره هاي تروريست ها جاخالي مي دهد ودر صورت زنده ماندن درس مي خواند!



چين: درس مي خواند و در اوقات فراغت مشابه يک مارک معروف خارجي را مي سازد و با يک دهم قيمت جنس اصلي مي فروشد!



اسرائيل: بيشتر واحدهايي که او پاس کرده، عملي است او دوره کامل آموزشهاي رزمي و کماندويي را گذرانده! مادرزادي اقتصاد دان به دنيا مي آيد!



گينه بي صاحاب!!: او منتظر است تا اولين دانشگاه کشورش افتتاح شود تا به همراه بر و بچ هم قبيله اي درس بخواند!



کوبا: او چه دلش بخواهد يا نخواهد يک کمونيست است و بايد باسواد باشد و همينطور بايد براي طول عمر فيدل کاسترو و جزجگر گرفتن جميع روساي جمهوري امريکا دعا کند!



پاکستان: او بشدت درس مي خواند تا در صورت کسب نمره ممتاز، به عضويت القاعده يا گروه طالبان در بيايد!



اوگاندا: درس مي خواند و در اوقات بيکاري بين کلاس؛ چند نفر از قبيله توتسي را مي کشد!



انگليس: نسل دانشجوي انگليسي در حال انقراض است و احتمالا تا پايان دوره کواترناري!! منقرض مي شود ولي آخرين بازماندگان اين موجودات هم درس مي خوانند!



ايران: عاشق تخم مرغ است! سرکلاس عمومي چرت مي زند و سر کلاس اختصاصي جزوه مي نويسد! سياسي نيست ولي سياسي ها را دوست دارد. معمولا ليگ تمام کشورهاي بالا را دنبال مي کند! عاشق عبارت آ« خسته نباشيدآ» است، البته نيم ساعت مانده به آخر کلاس! هر روز دوپرس از غذاي دانشگاه را مي خورد و هر روز به غذاي دانشگاه بد و بيراه مي گويد! او سه سوته عاشق مي شود! اگر با اولي ازدواج کرد که کرد، و الا سيکل عاشق شدن و فارغ شدن او بارها تکرار مي شود! جزء قشر فرهيخته جامعه محسوب مي شود ولي هنوز دليل اين موضوع مشخص نشده؛ که چرا صاحبخانه ها جان به عزرائيل مي دهند ولي خانه به دانشجوي پسر نمي دهند! او چت مي کند! خيابان متر مي کند ودر يک کلام عشق و حال مي کند! نسل دانشجوي ايراني درسخوان در خطر انقراض است!


پاسخ: سلام همشهری محترم... از همکاری و مساعدت شما ممنونیم.


احمد
ساعت6:15---19 شهريور 1391
سلام
هر سه گزینه ای که تو نظرسنجی آوردی باعث میشه ولی مهمترینش پدر و مادر،متأسفانه والدین با اقدامات ناشایست و نابجا و بیشتر اوقات با بی خیالی خود زمینه توجه نکردن بچه هاشون به درس و مدرسه رو فراهم میکنند...
در سالهای پیش بچه ها یا درس میخوندن یا کار میکردن،که هر دو اینها خوب و پسندیده هست،اما الآن بچه ها هم به مدرسه می روند هم کار می کنند،با این تفاوت که آنها درس نمی خوانند فقط به مدرسه می روند و درست هم کار نمی کنند


دل سوز مردم
ساعت0:41---19 شهريور 1391
درست هست که بر انگیزگی به علت نبود کار پس از تمام شدن درس هست ولی به نظر من مشکل از پایه ضعیف بودن بچه هاس که این کار بیستر بر عهده معلمان عزیز هست ولی چند سالی میسه که بعض از معلمان روستای خودمان فقط دنبال پول معلمی
هستند نه پیشرفت بچه ها ماشالله والدین هم که نمیدونن بچه هاشون چه کلاسی هم هست


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+نوشته شده در شنبه 18 شهريور 1391برچسب:,ساعتتوسط حلف الفضول | |